Centre de conservació del patrimoni natural mediterrani.

Espai privat obert al públic, especialitzat en plantes aromàtiques i medicinals.
El jardí botànic de Cal Riera està situat en un entorn privilegiat, al costat del Mirador de la Creu, és un centre PRIVAT, obert des de 1999 on s'uneixen valors d'investigació, biològics, cultural-educatius, paisatgisties i lúdics sentimentals.

La seva finalitat és la conservació dels recursos vegetals i donar a conèixer lùtilitat que es pot treure de les plantes (elaboració de remeis a malalties, us culinari, cosmétics...)
Cal Riera recull més de 200 espècies, entre plantes medicinals i aromàtiques, arbres fruiters i arbusos. Tot i que la majoria són mediterranis i autóctons del Moianès, també en trobem del EE.UU, Canadà i Japò.
Es un espai obert a l'educació i aprenentatge.
Un altre punt que caracteritza el Jardí és la seva vocació divulgativa i didàctica per potenciar el coneixement i el respecte al patrimoni vegetal i així contribuir a la seva conservació.
Dins del Jardí, cada planta va acompanyada d'una descripció amb el nom d'origen i popular, també trobareu pedres tallades amb els nombs dels nenes que tenen en el jardí botànic el seu arbre plantat.

DES DE L'EQUINACEA, A LA PASSIFLORA, EL BOIX GRÈVOL, LA STEVIA, LA HERBA DE SANT JOAN..... I MÈS...
ESPEREM LA TEVA VISITA


jueves, 1 de noviembre de 2012

Al rico pacharán: 
Endrino "Prunus spinosa l." Aranyoner

Arbusto espinoso de la familia de las Rosáceas que pierde sus hojas en invierno.Esta planta es conocida por su poderoso efecto astringente, depurativo, tónico y laxante. 
Los principales efectos medicinales de esta especie están concentrados en las hojas. 

A partir del endrino también se puede hacer una excelente mascarilla que tiene efecto astringente sobre la piel. Se deben machacar los frutos de endrino (las endrinas) hasta obtener una consistencia pastosa que permita su aplicación facial. 

Con los frutos de endrino también podemos preparar mermeladas, vinagres y licores, conservando gran parte de sus propiedades medicinales mientras mejoramos notablemente el sabor de esta planta. El zumo de endrinas es vigorizante, las flores diuréticas y ligeramente laxantes, y los frutos antidiarréicos. Es un fruto muy apreciado para la elaboración de pacharán.  

Para elaborar el pacharán:
400 gr. endrinas
1 l. anis dulce
1 rama de canela

Lavar las endrinas, colocar en una botella al fondo con la rama de canela y cubrir con anis. Dejar reposar durante 6 meses, agitando de vez en cuando. Pasados los 6 meses, cuélalo y ya está listo.......

El endrino (aranyons en català), es un fruto de pocas calorias, por lo que es adecuado en las dietas. Es rico en fibra y vitamina C, potasio, hierro y calcio. Con propiedades antioxidantes eficaces para probremas cardiovasculares, también favorece la obsorción del hierro de los alimentos.... 
Los que véis en la foto son los que he recogido esta mañana en el jardín... ahora queda ponerse manos a la cocina y preparar un buen Pacharán.....

No hay comentarios:

Publicar un comentario